Aktuālākās personāla novērtēšanas metodes

Regulāras darbinieku novērtēšanas mērķis ir paaugstināt darba procesu efektivitāti, kā arī veicināt darbinieku darba izpildes kvalitātes uzlabošanos. Taču, lai novērtēšana nebūtu ieguvums tikai darba devējam, novērtēšanas rezultātā būtu jābūt skaidram, kā vērtējums ietekmēs darbinieka turpmāko karjeras izaugsmi uzņēmumā – piem., vai plānots amata paaugstinājums, algas pielikums vai papildu iespējas celt kvalifikāciju. Šādā veidā ieguvums abām pusēm – lielisks motivātors darbiniekam, labāki darba rezultāti darba devējam. Kādas metodes izmantot, lai veiksmīgi novērtētu uzņēmuma darbiniekus? Lūk, vairākas idejas:

Darbinieku anketēšana – spēj novērtēt darbinieku prasmes, iemaņas, rakstura īpašības, komunikācijas spējas, kā arī iniciatīvu;

Darbinieku intervēšana – ļauj vispārīgi novērtēt darbinieka attieksmi pret darbu, uzzināt par viņa nākotnes vīziju un izvirzītajiem mērķiem;

Lomu spēles un simulācija - spēj izvērtēt darbinieka reakciju, uzvedības modeļus;

Darbinieku pašvērtējums – pēc tā var viegli noteikt darbinieka stiprās un vājās puses, kā arī nākotnes vīziju, kas saistās ar konkrēto uzņēmumu;

Sociometrijas metode – novērtē sociālo saikņu veidošanos, iejušanos kolektīvā, sadarbību gan ar kolēģiem, gan ar augstākstāvošām personām;

Rakstiska un mutiska novērtēšana (piem., 360 grādu metode vai interaktīvi testi)